Alla inlägg under november 2007

Av Lotta - 29 november 2007 12:20

De flesta, tror jag, har väl hört om rektorn som fick knivhugg igår ????!!!


Det var vår mellantjejs,Isabellas, rektor !!!!!!!  Han är SÅÅÅÅ snäll, trevlig och omtänksam !!!!!!!  FÖRSTÅR BARA INTE HUR en människa kan sticka en kniv i ett annat liv FLERA GÅNGER ??????

Isabella var HELT knäckt igår, hon sa " han kom in till oss i klassrummet tidigare på dagen och gav oss ALLA varsin chokladtomte, för han tycker att vi sköter oss så bra och att vi är duktiga! "

Lite motigt var det att få iväg henne till skolan, men då sa jag att det är ju det denna "idiot" vill, han vill förstöra, låt honom inte göra det, utan gå till skolan och prata ut om det som har hänt.


För tänk vad hemskt för dessa barn i denna skola !!!! Det är ju deras "trygga arbetsplats", där ingenting kan hända !!.... SÅ HÄNDER DET !!!

Det var många barn som har hört skrik och sett denna man springa ut.....


Som tur är så slutade det inte med ond och bråd död,,,,, Men VAD HÄNDER MED VÅRT SAMHÄLLE !!!????

Sedan att höra polistjejen i morse, tv4, säga " ja, men det är ju synd om gärningsmannen också",, Ja då undrar jag ........Vadå synd om ??????  Han MÅSTE ju stå för det han har gjort.   Jag säger bara det.... TA HAND OM GÄRNINGSMANNENS LILLEBROR REDAN NU !!!!!!!!!!!

Han är på god väg att bli samma monster som storebror, för det är ju så han tror man ska vara !!!!!!  


Det var allt för mej just nu....

Av Lotta - 26 november 2007 21:46

Så har våran NYA och FIIIIIINA husvagn kommit upp på plats till Säfsen !!!


Hämtade den i Fredags på Kurts Husvagnar i Ludvika. MEN ni SKA BARA veta vilka kännslor jag hade i kroppen när vi åkte iväg  med vår Hobby....!!!

Jag tänkte "jaha,,, undrar om Ove på Kurts har sett någon vara ledsen när de ska byta in sin gamla vagn mot en sprojtans ny !!!??"  Jag hade TÅRAR i ögonen, började tänka på ALLT som vi och vår vagn varit med om i dessa snart 6 år !!!!!!! FY VAD JOBBIGT DET KÄNDES !!!!!!!!!!


När  vi väl kom till Kurt´s så samlade jag tankarna (såg nog väldigt samanbiten ut....) Fick se vår NYA vagn, barnen sa "MEN OHHH... GUD SÅ LITEN den ser ut !!!"  Jaha... tänkte jag .. VAD HAR JAG GJORT ??????!!!!!!!


När vi väl kom in i vår alldeles NYA POLAR vagn,,,, Så glömde jag ALLA kännslor jag hade tidigare !!!!!!!! OH............. VILKEN vagn !!!!!!!

Barnen sa "Men mamma,,,, den ser liten ut utanpå, men inuti så känns den stor !!!??!!"  Just så kände jag också.


NU förstår jag prisskillnaden på våra svensk/finska vagnar mot Tysklands vagnar !!!!!!! Det känns faktiskt som om vi har flyttat till ett HUS emot en CONTAINER !!!!!!!!!  SÅÅÅÅÅÅÅÅ UNERBART !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


MEN jag har tappat min mobil, där jag hade film och foto ifrån vagnen..... Men det får vi ta sedan......  LÄNGTAR UPP TILL VÅR POLARE I SÄFSEN !!!!


Ha det.................. Lotta

Av Lotta - 12 november 2007 08:33


Var upp till Säfsen i helgen... Oj, Oj, Oj vad mycket snö det hade kommit och kom där uppe !!!!!!!

Det var VÄLDIGT vackert när solen sken och snön låg tungt över träden.


I Lördags så åkte vi in till Ludvika på en liten utflykt, tog en tripp till husvagnsfirman för att prata lite. Blev ÄNNU mera nervös inför husvagnsbytet när säljaren sa " NU är det NÄRA Lotta...... NU kommer den SNART !!!"  Man tänker ju på att man ska ner till Ludvika ifrån Säfsen med den gamla vagnen på dessa rent ut sagt krokiga och snöiga vägar...... Men det var inga problem sa säljaren till Fredrik, då Fredrik har en sådan bra bil att dra med !!!???!! Ja, ja, snön kanske försvinner lite till nästa helg, för då har nog nya vagnen kommit.

Lite  vedmodigt känns det att byta in vår gamla goá vagn... Men detta MÅSTE göras, för värdet sjunker JÄTTEMYCKET på den , sedan ska det bli skönt att få en mindre vagn att dra på !!!!


Vi spelade på Lördag kvällen ett SUPER ROLIGT spel. Guiness World Record spel.  De som gick förbi vår vagn på kvällen trodde att vi hade världens fajt där inne... Då var det utmaning i spelet. Bl.a vem som kunde göra flest sit ups på 1 minut, samt krypa fortast.... Super spel säger jag bara.


Söndag var vi på granjakt, hittade en liten fin tjock gran att ha utanför vagnen. Sedan bar det av hemmåt vid 15 tiden.

Väl hemma åt vi Fars dag middag, Kyckling filé, som vi skurit i mindre bitar  med Heta Nätter krydda, pasta och Bearnaisesås och sallad. Jättegott !


Av Lotta - 8 november 2007 13:41

Ringde till Kurts Husvagnar i Ludvika igår. Då sa han att det hade kommit en Polar 590 under natten till dom.

Han trodde att det var vår vagn som kommit. Men det var EN ANNAN.... Som även den hade beställts på mässan. Så nu är det NÄRA sa han till oss !!!


Men eftersom jag har hållt på att beställa olika tillval hit och dit... Så kanske det dröjer en vecka till då.  HOPPADES på att han skulle ringt nu i förmiddags och meddela att den stod där utanför.... Men telefonen har varit tyst som i graven. ):


Vi ska iallafall upp och fixa till den gamla vagnen i helgen, kan vara skönt det också. Att få umgås och slappa lite.


FÅTT ÄNNU EN ROLIG GREJ PÅ MAILEN... TESTA DETTA !!!!

Hur smart är Din Höger Fot?
>
>
> Det här är så kul att det kommer att sysselsätta Dina tankar ett tag.
>
>
> Jag tror att Du kommer att försöka minst 50 gånger för att se om Du kan överlista Din fot,
> men det kan Du inte!
>
>
> 1. Sitt ner, lyft Din högra fot ifrån golvet och cirkulera den medurs.
>
>
> 2. Nu, medan Du gör det, skriv siffran "6" i luften med Din högra hand.
>
>
> Din fot kommer att ändra riktning!
>
>
> Jag sade ju det ..... och det finns ingenting Du kan göra åt det!
>
>
> Vidaresänd detta till Dina vänner... de kommer inte att kunna tro det heller!!



Av Lotta - 7 november 2007 09:13

På vår NYA husvagn, en Polar 590 Bk. Det är nu 8 veckor sedan vi var på Husvagnsmässan i Jönköping och beställde vår NYA husvagn.


Den kommer ju att bli mindre än den vi har idag, men vi tror att den  kommer vara bra mycket bättre att vintercampa med än vår Hobby som vi har idag, skåp m.m kommer också att bli bättre.

Sedan kommer vi att kunna ha den på garageuppfarten på Vår/Sommar, så att vi bara kan kroka på den och åka iväg dit vi vill.


Kommer också att åka till Italien, Rimini, i sommar. Detta kommer att bli en riktig upplevelse.


I helgen åker vi upp till Säfsen för att fixa iordning det sista i gamla vagnen inför bytet....... Oh.... NU vill jag att den ska komma !!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards