Alla inlägg under oktober 2007

Av Lotta - 30 oktober 2007 11:26


Middagen hos min lilla mamma var FANTASTISK !!!!! TACK snälla rara gulliga mamma,,,,, DU är VÄRLDENS BÄSTA MAMMA/MORMOR/FARMOR !!!!!!

 Riktigt lyxigt att bara åka bort och sätta sej, bli serverad och grattad !!!!

Är det så här att vara 40+  ??? Vilken kännsla !!!!!!


På Lördagen hade vi lite skaldjurspartaj här hemma med Åsa, Jocke, Annelie och Micke. Med Krabba, Räkor, Långa ben med tillbehör. JÄTTETREVLIGT hade vi.  Slutade kl 04,30,,,,, 

Då var man LITE trött faktiskt. Det kanske där man märker att man är 40+.


På eftermiddagen på Söndagen så märker Fredrik och jag att man skulle ha ändrat klockan, dragit tillbaka den. Snacka om att man kände att man fick en HEL timme till !!! Det var Söndagens bästa. 

När Åsa och Jocke  kom och hämtade bilen så fastnade Åsa kvar på ytterligare skaldjur... En skaldjurssallad. Jocke skulle meka med traktorn.


Men sedan fick det vara nog med skaldjur !!!! På Måndagen åt vi Bruna bönor och Korv/fläsk. SÅÅÅÅ GOTT !!!!!!!

Har inte riktigt bestämt mej vad vi ska äta ikväll. Då vi måste till stallet och få Tritla verkad och skodd. Ev. kanske det blir en pizza på vägen hem. Det var väldigt länge sedan vi åt det.


Fick ytterligare en historia via mail... Här är den:


CIA hade en ledig tjänst som lönnmördare.
Efter all bakgrundskontroll, intervjuer och tester, var där tre personer kvar. Två män och en kvinna.
För sluttestet, tog CIA agenterna en av männen till en stor dörr av metall och gav honom en pistol.
-"Vi måste veta om du följer dina instruktioner, oavsett omständigheter. Inne i rummet kommer du 
hitta din fru sittandes i en stol. Döda henne."
 Mannen sa
-"Du skämtar, jag skulle aldrig kunna skjuta min fru."
Då sa agenten
-"Då är du inte rätt man för jobbet."
Den andre mannen fick samma instruktioner. Han tog en pistol och gick in i rummet. Allt var tyst i ungefär fem 
minuter, sen kom mannen ut med tårar i ögonen.
-"Jag försökte, men kan inte döda min fru."
Då sa agenten
-"Du har inte vad som krävs, gå du hem med din fru."
Slutligen, var det kvinnans tur. Hon fick samma instruktioner, att döda sin man. Hon tog pistolen och gick in i rummet. 
Skott hördes, det ena efter det andra, de hörde skrik, slammer, smällar mot väggarna. Efter ett par minuter, blev allt tyst. Dörren öppnades 
långsamt och där stod kvinnan. Hon torkade svetten ur pannan och sa. 
-"Pistolen är ju laddad med lösa skott, så jag var tvungen att slå ihjäl honom med stolen"

Sensmoral: Kvinnor är onda, jävlas inte med dem.

 Tjinge pling !!!!

Av Lotta - 26 oktober 2007 15:06


NU kan jag titulera mej som en "tjej" på 40+ listan.


Får se hur det kan kännas....?????? Än så länge känns det ingen skillnad.

Får se hur det är imorgon.


Imorse så kom ALLA döttrar in och sjöng "ja må hon leva" vid 07,00 tiden. Dom hade med sej en bricka med ett hjärtljus, en bredd smörgås samt ett glas juice.... SÅÅÅÅ SÖÖÖÖTA !!!!  Fredrik började ju jobba vid 03,30 (DÅ vill inte jag bli väckt !!??!)

När jag sedan satt med den minsta dottern (8år) i köket så frågade hon mej lite fint "mamma, tycker du om uppvärmt kaffe ifrån igår?"

" Nej, sa jag då"  då säger hon "vi visste inte hur kaffebryggaren fungerade tidigare i morse, fast vi försökte...."  Gulligt va ???  DÅ blir man glad att man har fått sådana barn.... undrar HUR har JAG fått så här fina tjejor !!???


Ikväll så ska vi till mamma, HON har bjudit på middag med syrrorna samt Fredriks bror med familj.

Kan man få en skönare födelsedag ??????? Jag känner mej SÅÅÅ  LYCKLIG !

Så det börjar ju bra den här tiden 40+.....


Kram  Lotta

Av Lotta - 25 oktober 2007 18:41

Som jag bara MÅSTE sätta in här..... Kolla:

 Sagt av Andy Rooney från CBS 60 minutes

>
> Jag värdesätter mest av allt kvinnor över 40. Här är bara några få orsaker
> till varför:
>
> En kvinna över 40 väcker dig aldrig mitt i natten för att fråga "Vad tänker
> du på?" Hon bryr sig inte om vad du tänker på.
>
> Om en kvinna över 40 inte vill se på matchen, sitter hon inte bredvid dig
> och tjatar om det. Hon går någon annanstans och gör något hon tycker om, och
> det är i regel något mycket mer intressant.
>
> En kvinna över 40 känner sig själv bra nog för att vara trygg i vem hon är,
> vad hon är, vad hon vill ha och vem hon vill ha det från.
>
> Få kvinnor över 40 bryr sig ett dugg om vad du kanske tänker om henne eller
> om det hon gör.
>
> Kvinnor över 40 är värdiga. De har sällan en skrikande scen med dig på
> operan eller på en dyr restaurant. Men givetvis, om du förtjänar det, tvekar
> hon inte att skjuta dig om hon vet att hon inte åker fast för det.
>
> Kvinnor över 40 är generösa med att ge ros, ofta helt oförtjänt. De vet vad
> det innebär att inte bli värdesatta.
>
> Kvinnor blir synska med åren. Du behöver aldrig erkänna dina synder för en
> kvinna över 40. De bara vet.
>
> Några fler rynkor, men en kvinna över 40 är mycket mer sexig än sina yngre
> medsystrar.
>
> Kvinnor över 40 är ärliga De talar omedelbart om för dig att du är en skit
> om du uppför dig som en. Du vet var du har henne.
>
> Ja, jag hyllar kvinnor över 40 av många orsaker. Dessvärre gäller inte detta
> för män. För varje vacker, smart, sexig kvinna över 40, finner vi en
> skallig, småfet typ som skämmer ut sig med en eller annan 22-årig servitris.
>
>
> Kvinnor; förlåt
>
> Och till alla de män som säger: "Varför köpa hela kon när du kan få mjölk
> gratis"... Här är en liten uppdatering till er: Nu för tiden är 80 % av alla
> kvinnor emot äktenskap. Varför? Jo för kvinnor förstår att det inte är någon
> ide att köpa hela grisen för att bara få en liten korv...

Av Lotta - 25 oktober 2007 08:54


NU har även jag fått feber och förkylning..... BLÄ !!!!!! Var HELT DÄCKAD igår kväll. Orkade INGENTING. Jag blir sååååå borta bara jag får lite feber, brukar (peppar... peppar) aldrig få feber. Men när jag väl får det så blir jag TOTALT borta.

Känns lite bättre nu på morgonen ialla fall. SKÖNT !!! Ska försöka att ta mej ut idag, efter bad och hårtvätt samt en Panodil i kroppen.

Fredrik har ju varit sjuk i en vecka. Men det jag inte kan fatta är hur han orkar att gå upp vid 03,00 - 03,30 och åka och jobba !!???? Med feber och en täppt näsa..... Stackarn som inte får vara sjuk !!! Men nu är även han bättre. SKÖNT !!!

 Många undrar vilken blogg jag igentligen ska ha............. Jag förstår att ni undrar. Då jag velar fram och tillbaka... Men det är denna blogg som jag kommer att använda. Tycker den är lätt att jobba med. Sedan är det ju så med mej, som dom flesta som känner mej vet, att jag är ju av och till, tar ett tag innan jag bestämt mej. Men nu är det bestämt att det blir denna blogg.

 Ha det gott i dimman !!!

 Kram

Av Lotta - 24 oktober 2007 08:03

Nu ÄNTLIGEN så ska jag börja blogga lite... Har nämligen haft en annan sida också... Men ska nu som sagt försöka komma igång...

Idag har jag blivit förkyld... BLÄ !!!!!!!!   Men får trycka i mej Noni så kommer det snart att bli bättre..

Igår röntgade jag min nacke och axel... Hua ... hua... vad läskigt det var att åka in i tunnan eller röret. Jag låg och
blundade och andades VÄLDIGT fort . Var alldeles svettig om händerna när de ÄNTLIGEN drog ut mej ur röret.
 
Hoppas nu bara att de kan hitta någonting så att värken slutar och man kan få sova om nätterna.

Ska nu försöka fixa bloggen lay out....

Vi höres.

Kram Lotta

Ovido - Quiz & Flashcards